Is Everybody In? Is Everybody In? The Ceremony Is About To Begin!!!

Κυριακή 6 Ιουνίου 2010

ΕΝΔΥΜΑ ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ ΚΑΙ ΣΩΜΑΤΟΣ!!!

Σαν σήμερα πριν από πολλά χρόνια (για την ακρίβεια 135) γεννήθηκε μία μεγάλη συγγραφική προσωπικότητα που σημάδεψε με το έργο της και άφησε το αποτύπωμα της σε όσους έπονται. Και ο λόγος γίνεται για το Γερμανό συγγραφέα Τόμας Μαν. Ένας νομπελίστας συγγραφέας που πέρασε, ακούμπησε και κληροδότησε ένα έργο με μηνύματα πολιτικά, κοινωνικά, πολιτισμικά και ένας συγγραφέας που για τα γερμανικά δεδομένα και σε αντιστοιχία με την εποχή του κατέχει θέση σχεδόν ανάλογη με του Γκαίτε.

Στην εργογραφία του ανήκει πλήθος βιβλίων και μεταξύ αυτών το μνημειώδες έργο "Το Μαγικό Βουνό", η μυθική μετάθεση των πολιτικών, κοινωνικών και θρησκευτικών συζητήσεων της εποχής του Α Παγκοσμίου Πολέμου και ίσως κατά πολλούς την πιο ολοκληρωμένη εισαγωγή στον πολιτισμό μας, διότι στο μυθιστόρημα αυτό προαναγγέλλονται και εξετάζονται όλα τα θέματα που εξακολουθούν να τροφοδοτούν και σήμερα τους προβληματισμούς μας.

"Ο άνθρωπος δε ζει μόνο την προσωπική του ζωή σαν άτομο, μα, συνειδητά ή ασύνειδα, συμμετέχει και στη ζωή της εποχής του και των συγχρόνων του, κι αν ήτανε να θεωρήσει τις γενικές και απρόσωπες βάσεις της ύπαρξής του σαν άμεσα κι αυτονόητα δεδομένα και να ’ναι τόσο μακριά από την ιδέα ν’ ασκήσει πάνω τους την κριτική του... τότε είναι, σίγουρα, πολύ δυνατό, ότι θα νιώθει την ηθική του διάθεση ακαθόριστα επηρεασμένη από τις ελλείψεις τους." (απόσπασμα από "Το Μαγικό Βουνό).


Υ. Γ. 1: Είναι ο ίδιος που κάποτε πολύ εύστοχα διαπίστωσε ότι «Όταν λέμε Αλήθεια ταυτόχρονα λέμε και Λευτεριά και Δικαιοσύνη. Όταν πάλι μιλάμε για Λευτεριά και Δικαιοσύνη, εννοούμε την Αλήθεια.»

Υ. Γ. 2: Η σημερινή μέρα είναι και μια μέρα επετείου για το πιο γνωστό και πολυφορεμένο ρούχο, το τζιν παντελόνι. Σαν σήμερα λοιπόν, το 1850 ο Levi Strauss παρουσίασε το πρώτο τζιν παντελόνι. Οποία συγκίνηση για ένα ρούχο που έχει απευθυνθεί τόσο μαζικά σε όλους τους ανθρώπους και όπου για μερικούς αποτελεί στάση ζωής και για μερικούς άλλους δεύτερο δέρμα. Προσωπικά δε θα ξεχάσω ποτέ το πρώτο μου τζιν στο γυμνάσιο που ήταν Diesel και που όταν το έβαζα για πλύσιμο έπεφτα σε μαύρη θλίψη!!!

Υ. Γ. 3: Ίσως δεν είναι και πολύ ενδιαφέρον το θέμα, αλλά δεν μπορούσα να μην αναφέρω τον συγγραφέα που μόλις διάβασα το βιβλίο του "Το Μαγικό Βουνό" (ούτε και θυμάμαι πόσα χρόνια πριν), γύρισα στο τέλος για να βεβαιωθώ ότι δεν ζει και ότι τα γραφόμενά του δεν αντικατοπτρίζουν το σήμερα. Τόσο επίκαιρος!!!

13 σχόλια:

  1. τομας μαν υπεροχος απλα απο τους αγαπημενους μου
    οσο για την αληθεια εδωσε τον απολυτο προσδιοριζμο οχι οπως στις μερες μας οπου η αληθεια εχει γινει τσιχλα στον υποκειμενισμο και την ωραιοπαθεια που μας διακρινει
    οχι σαν σημερα που αληθεια σημαινει
    τα εσα εμμα και τα εμμα εσα
    και ολοι λεμε την αληθεια χωρις να ακουμε την βοηθεια που ζηταει ο αλλος
    αυτα
    τα σεβη μου κυρια μου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. μ'αρεσε το περασε και ακουμπησε...:))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Εrιξε καθόλου τις τιμές της η Diesel;Πανάκριβα για την ποιότητα που έχει αλλά βλέπεις έτσι είναι έγινε μόδα και διπλασιάζουμε τις τιμές,όπως φυσικά πολλοί στυλίστες.Το τραγικό ειναι ότι δε ράβονται καν Ιταλία και τα υφάσματα είναι made in Asia

    καλημέρα

    ΥΓ.Ο Μαν δε χρεάζεται σχόλια....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. καλημερα! εχεις απολυτο δικιο! ο Μαν, ειναι και θα ειναι παντα επικαιρος! υπηρξε ενας απο τους πιο διορατικους συγγραφεις ολων των εποχων!
    φιλια πολλα και σε ευχαριστω για τα καλα σου λογια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Το τζιν είχε συγκεκριμένο σκοπό που κατασκευάστηκε. Φυσικά δεν ήταν για την μόδα της εποχής, αλλά ήταν ένα ανθεκτικό καραβόπανο. Ρούχο εργασίας με λίγα λόγια.

    Προσωπικά αποφεύγω να φοράω τζιν. Έχει το φεβερό προνόμιο να σε κρυώνει το χειμώνα και να ζεσταίνει το καλοκαίρι. Ακριβώς όπως οι αρβύλες του στρατού!

    Καλή συνέχεια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Δεν το έχω διαβάσει το βιβλίο το μαγικο βουνό του Μαν, μου κέντρισες όμως την περιέργεια!
    Τώρα για το τζιν δυστηχώς :( δεν του είχα ποτέ λατρεία
    Την καλημέρα μου :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Δεν το έχω διαβάσει το βιβλίο, δυστυχώς. Θα το έχω στα υπόψην μου όμως.
    Σχετικά με τα jean. Είμαι λάτρης των jean! Το κακό είναι πως μου βγαίνει η πίστη μέχρι να βρω αυτό που μου αρέσει.
    Θυμάμαι και εγώ στο γυμνάσιο είχα φάει αποβολή επειδή φορούσα σκισμένα jean. Γκρρρ τον μισούσα τον διευθυντή, είχε συμπεριφορά Χίτλερ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Φορώντας το Diesel μου που αγόρασα από το Αργοστόλι πέρυσι το καλοκαίρι και δεν το έχω βγάλει σχεδόν από τότε, παρά μόνο για πλύσιμο (!), έχω να σου πω: Μπράβο και πάλι μπράβο, για την εξαιρετική σου αναφορά στον Τόμας Μαν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Για το συγγραφεα φιλε μου,ντρεπομαι,αλλα δεν ξερω τιποτα...
    Για το τζην γνωριζω αρκετα πραγματα μια και το εχω δουλεψει πολυ...
    Προκειται για φορμα εργασιας..Φτιαχνεται απο σκουπιδια και υποπροιοντα της υφαντουργικης βιομηχανιας...Τεχνητα λευκασμενα και βαμμενα με τοξικα χημικα...Γι αυτο κρυωνεις το χειμωνα και ζεσταινεσαι το καλοκαιρι που λεει
    και ο φιλος πιο πανω..
    Απο κει και μετα,η διεθνης ενωση μοδιστρων υψηλης ραπτικης και η βιομηχανια...πληρωσανε πολλα εκατομμυρια για να το κανουνε ΜΟΔΑ..
    Γιατι εχει κερδος περιπου 90 τοις εκατο της αξιας του..Μπορει και περισσοτερο...
    Εγω ενα ξερω...
    Το τζην και τα πρετ α πορτε ρουχα[μαζικη παραγωγη]εφεραν την παγκοσμια υφαντουργια στα χερια ΛΙΓΩΝ και ΕΚΛΕΚΤΩΝ ΤΟΥ ΘΕΟΥ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Πολύ ενδιαφέρουσα η ανάρτηση σου! Καλή εβδομάδα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Koita symptosh. prin apo ligo kairo paredosa ergasia gi auton!!
    Poly endiaferon anarthsh!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. print o ksexaso.. xtes pou anakateua thn ntoulapa tou antra muo vrhka to diko tou proto levis pateloni... nomizo oti to eixe agorasei sta 17 tou! To diko mou de proto htna daneiko alla parolla auta teleio!!! pleon dhlono Diesel fan!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. ΚΑΛΗ ΕΒΔΟΜΑΔΑ ΝΑ ΕΧΕΙΣ ΜΕ ΠΟΛΛΑ ΧΑΜΟΓΕΛΑ:))))
    ΕΧΕΙΣ ΔΙΚΙΟ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΠΑΝΤΑ ΕΠΙΚΑΙΡΟΣ ΠΙΣΤΕΥΩ ΚΑΙ ΑΞΙΖΕΙ ΝΑ ΔΙΑΒΑΣΟΥΜΕ ΕΡΓΑ ΤΟΥ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή