Is Everybody In? Is Everybody In? The Ceremony Is About To Begin!!!

Σάββατο 9 Ιουνίου 2012

ΕΠΑΝΑΠΑΤΡΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΚΑΛΟ ΜΑΣ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ!!! (ΜΙΑ ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΟΥ ΑΡΓΗΣΕ ΛΙΓΕΣ ΜΕΡΕΣ)

Ξέχασα να αναφέρω ότι επέστρεψα εδώ και λίγες μέρες στα πάτρια εδάφη. Είμαι επιτέλους σπιτάκι μου και βλέπω μέρα με τη μέρα τους φίλους μου και την οικογένειά μου. Προσπαθώ να πιστέψω ότι είμαι όντως εδώ και ότι δε μου κάνουν φάρσα. Παράλληλα μάλλον έχει προκύψει και δουλειά πάνω σε κάτι που λατρεύω. Δεν το έχω σπουδάσει αλλά αποτελεί μεγάλη αγάπη. Και αυτό είναι η μετάφραση. 

Πριν κάποια χρόνια είχα μεταφράσει μαζί με την καθηγήτριά μου (πλέον πολύ καλή μου φίλη) κάποια γαλλικά ντοκιμαντέρ και τώρα ίσως κάτι πάει να προκύψει με τη μετάφραση. Ίδωμεν. 

Ανυπομονώ και για την πρώτη βουτιά στη θάλασσα. Με δυσκολία κρατιέμαι να μη φορέσω το καπελάκι μου στραβά και εκδράμω προς καμιά παραλία. Αλλά από την άλλη σκέφτομαι πως μάλλον αύριο θα γίνει η επίσημη πρώτη βουτιά και έτσι ησυχάζω.

Αναφορικά με την επιστροφή στην Αθήνα, μέσα στο αεροπλάνο σκεφτόμουν τα λόγια ενός πολύ μεγάλου συγγραφέα (που μνημόνευσα και στην προηγούμενη ανάρτηση) του Αλμπέρ Καμύ. Ο Καμύ λοιπόν στο βιβλίο του "Η καλή και η ανάποδη" αναφέρει πάνω στο θέμα της επιστροφής στην πατρίδα:

"Αν είναι αλήθεια πως οι μόνοι παράδεισοι είναι εκείνοι που έχουμε χάσει, τότε ξέρω πως να ονομάσω αυτό το τρυφερό κι απάνθρωπο συναίσθημα που με διακατέχει σήμερα. Ένας μετανάστης επιστρέφει στην πατρίδα του. Κι εγώ θυμάμαι. Η ειρωνεία, η σκληρότητα, όλα καταλαγιάζουν και να με πίσω στην πατρίδα. Δε θέλω ν' αναμασώ ευτυχισμένες στιγμές, αυτό είναι πολύ πιο απλό και πολύ πιο εύκολο. 

Γιατί, αν έχει απομείνει κάτι ανέγγιχτο απ' τις ώρες που ανασύρω απ' τα βάθη της λησμονιάς, αυτό είναι κυρίως η ανάμνηση μιας αγνής συγκίνησης, μιας στιγμής που αιωρείται μέσα στην αιωνιότητα. Τούτο μόνο είναι αληθινό μέσα μου και το αντιλαμβάνομαι πάντα πολύ αργά. Αγαπάμε μια λυγερή κίνηση, το ταίριασμα ενός δέντρου μέσα στο τοπίο. 

Και, για να ξαναζωντανέψουμε όλη αυτή την αγάπη, έχουμε μόνο μια λεπτομέρεια, που μας είναι όμως αρκετή: τη μυρωδιά μιας κάμαρας που έμεινε για καιρό κλεισμένη, τον ιδιαίτερο ήχο ενός βήματος στο δρόμο. Έτσι και μ' εμένα. Κι αν αγάπησα τότε δίνοντας το είναι μου, ήμουν τελικά ο εαυτός μου, αφού η αγάπη και μόνο μας αποδίδει στον εαυτό μας. Αργές, γαλήνιες και κρίσιμες, εκείνες οι ώρες επιστρέφουν, το ίδιο έντονες, το ίδιο συγκινητικές γιατί είναι βράδυ..."

Υ. Γ. 1: Τα παραπάνω λόγια σκιαγραφούν αυτό που ένιωθα ερχόμενη Ελλάδα αλλά και αυτό που είχα στο μυαλό μου σκεπτόμενη (τις τελευταίες μέρες στο Λονδίνο) πως πρόκειται επιτέλους να έρθω Ελλάδα. Καλώς σας βρήκα λοιπόν όλους έστω και λίγες μέρες ετεροχρονισμένα! Και μακάρι να έχουμε ένα καλό καλοκαίρι!!!

Y. Γ. 2: Και επίσης στους τρελούς καιρούς που ζούμε όπως λέει και το τραγούδι: "No we're never gonna survive, unless we get a little crazy" + "Miracles will happen as we dream"



Υ. Γ.3: Μόλις διάβασα ότι έφυγε από τη ζωή η μοναδική Ζωρζ Σαρή. Από παιδάκι διάβαζα τα βιβλία της. Η μαμά μου μου τα αγόραζε για να τα διαβάζω τα καλοκαίρια. Ειλικρινά έφυγε μια πολύ αξιόλογη προσωπικότητα, μια έντιμη και πολύγραφη συγγραφέας με όλη τη σημασία της λέξης. Ποτέ δε θα ξεχάσω το "Γαϊτανάκι", την "Κόκκινη Κλωστή Δεμένη" και τα "Γενέθλια"

5 σχόλια:

  1. καλωσόρισες πίσω!
    μόλις διάβασα κι εγώ ότι έφυγε η Ζωρζ Σαρρή... έχω διαβάσει αμέτρητες φορές τα γενέθλια, έχω χάσει το λογαριασμό... και όλα τ' άλλα βέβαια. μάς άφησε πολλά :)
    η μετάφραση είναι και το δικό μου απωθημένο! καλή σου επιτυχία!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Καλοσώρησες με μια καταπληκτική ανάρτηση!
    ενώ το έχω διαβάσει το " η καλή κ η ανάποδη " δεν το θυμόμουν το κείμενο.. Βέβαια τώρα έχει ένα λόγο παραπάνω να με αγγίξει...
    σου ευχομαι μέσα απο την καρδιά μου, η δουλίτσα να σου "κάτσει" και να είναι καλύτερη απο οτι περιμένεις!
    Φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Pansofix, καλώς ήρθες και πάλι στην πατρίδα. Να περάσεις ένα όμορφο, συναρπαστικό καλοκαίρι και η δουλειά που προέκυψε να ευωδοθεί με επιτυχία.
    Ο θάνατος της Ζώρζ Σαρρή είναι απώλεια για τα ελληνικά γράμματα. Όμως αφήνει πίσω της "γερή" παρακαταθήκη για τις επόμενες γενεές.
    Καλό Σαββατοκύριακο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Καλώς μας ήρθες Σοφάκι!
    Καλό καλοκαίρι να έχουμε και σου εύχομαι να δεις τα ονειρά σου να πραγματοποιούνται!
    Φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Καλώς ήρθες Σοφία. Δεν ξέρω γιατί δεν επικοινωνούμε πια, σου έχω αφήσει πολλές φορές μήνυμα εδώ για να μιλήσουμε και με μαιλ. Αυτός ο χρόνος πρέπει να είχε πολλές επιδράσεις πάνω σου, και εύχομαι να την παρεις τη δουλειά. Χωρίς τόνους περίεργους και ακατάστατα φλύαρους, καλωσήρθες στην πατρίδα κια πάρε το χρόνο σου να ξαναπροσαρμοστείς.

    ΑπάντησηΔιαγραφή