Is Everybody In? Is Everybody In? The Ceremony Is About To Begin!!!

Κυριακή 19 Σεπτεμβρίου 2010

ΤΑΞΙΔΙ ΣΤΟ ΛΟΝΔΙΝΟ!!!

Σήμερα σκεπτόμενη το θέμα της επόμενης ανάρτησης είπα να ανεβάσω το πρόσφατο ταξίδι που έκανα σε μια από τις αγαπημένες μου πόλεις της Ευρώπης, το Λονδίνο. Εκεί βρέθηκα την προηγούμενη βδομάδα (εξ ου και η απουσία) για λόγους και δουλειάς και διασκέδασης.

Πήγα και έφερα το καλοκαίρι στο Λονδίνο. Μέχρι και με κοντομάνικο και γυαλιά ηλίου κυκλοφορούσαμε, τα οποία παρεμπιπτόντως και διέλυσα καθότι καρφώθηκα στην πόρτα του ταξί εξερχόμενη από αυτό. Ολόκληρο καλοκαίρι έβγαλαν τα καημένα τα γυαλάκια μου για να τους βρω την άκρη στο συνήθως ομιχλώδες Λονδίνο, που τώρα τις περισσότερες μέρες ήταν ηλιόλουστο!

Ακολουθεί λοιπόν ένα μικρό μέρος από τις προαναγγελθείσες φωτογραφίες:



















































Υ. Γ.: Με τη σειρά οι φωτογραφίες που ανέβασα αντιστοιχούν στις παρακάτω τοποθεσίες:
Piccadilly Circus, Baker Street - The Sherlock Holmes Museum, Baker Street - Telephone Booth, Trafalgar Square - The Naional Gallery, Trafalgar Square - Nelson's Column, Oxford Street - Selfridges, Baker Street - The Sherlock Holmes Museum, South Bank of River Thames - London Eye, South Bank of River Thames - Big Ben & Houses of Parliament.

Παρασκευή 17 Σεπτεμβρίου 2010

ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ ΣΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΟΡΤΑΖΟΥΣΕΣ ΚΑΙ ΣΤΗΝ PANSOFIX!!!

Χρόνια Πολλά στις εορτάζουσες: Σοφία, Ελπίδα, Αγάπη και Πίστη! Αμιγώς γυναικεία γιορτή η σημερινή!
Χρόνια Πολλά και σε μένα (καθότι Σοφία)!

Να και το γλυκάκι λόγω της περίστασης!!!
Κερνάω εκλεράκια και κοκάκια!!!

Σάββατο 28 Αυγούστου 2010

ΚΑΙ ΠΑΛΙ ΠΙΣΩ!!!

Επιστροφή και πάλι στο κλεινόν άστυ. Πάει και το καλοκαίρι, να ήταν κι άλλο. Γυρίσαμε πιο σοκολατένιοι (σίγουρα) και πιο ήρεμοι (???)!!! Τώρα η καθημερινότητα της Αθήνας και το ημερήσιο πρόγραμμα με ευχάριστες αναλαμπές κάποιο θερινό σινεμά από εκείνα τα παλιά του κέντρου που βάζουν επανεκδόσεις παλιών ταινιών.

Υ. Γ. : Από την επόμενη ανάρτηση θα επιστρέψουμε στην αγαπημένη συνήθεια του μαγειρέματος...για να μην προσγειωθούμε ανώμαλα από την περίοδο νιρβάνας των διακοπών!!!

Κυριακή 8 Αυγούστου 2010

ΚΑΛΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ!!!

Καλό καλοκαίρι σε όλους με πολλά μπάνια, βουτιές, καλό φαγάκι και καλή παρέα. Εις το επανιδείν πιο σοκολατένιοι και ήρεμοι από ποτέ!!!

Τρίτη 13 Ιουλίου 2010

ΠΕΝΝΕΣ ΜΕ ΚΟΤΟΠΟΥΛΟ ΚΑΙ ΨΗΤΑ ΤΟΜΑΤΙΝΙΑ!!!

Σήμερα η ανάρτηση μυρίζει Ιταλία και για την ακρίβεια Νότια Ιταλία. Η συνταγή είναι μακαρόνάδα και συγκεριμένα πέννες με κοτόπουλο και ψητά τοματίνια. Η έμπνευση και τα πνευματικά δικαιώματα της συνταγής αυτής δεν είναι δικά μου, αλλά ανήκουν στο chef Χρήστο Τσιαουσίδη από τη περίοδο που ήταν Executive Chef στην αγαπημενη μου ιταλική αλυσιδα εστιατορίων La Pasteria. Και τη συβταγή τη βρήκα σε μία ειδική έκδοση που ειχαν μοιράσει τα εν λογω εστιατόρια πριν κάποια χρόνια στους πελάτες τους με τις πιο χαρακτηριστικές μακαρονάδες του menu τους.



ΥΛΙΚΑ
:
  • 500 gr πέννες
  • 350 gr φιλέτο κοτόπουλο (κομμένο σε μπαστουνάκια)
  • 100 gr ιταλικό πικάντικο σαλάμι
  • 1/2 φλιτζάνι ελαιόλαδο
  • 2 σκελίδες σκόρδο ψιλοκομμένο
  • 1 φλιτζάνι κρεμμύδι ψιλοκομμένο
  • 200 gr ψητά τοματίνια στο φούρνο
  • 1/2 ποτήρι λευκό κρασί
  • 1 1/2 ποτήρι ζωμό κοτόπουλου
  • 1/2 φλιτζάνι δεντρολίβανο
  • 1/2 φλιτζάνι βούτυρο
  • αλάτι, πιπέρι
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ:

ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ ΓΙΑ ΤΑ ΨΗΤΑ ΤΟΜΑΤΙΝΙΑ:
Τοποθετούμε τα τοματίνια σε ένα ταψί, ρίχνουμε λίγο λάδι, αλάτι και πιπέρι και ψήνουμε στον προθερμασμένο φούρνο για 25 λεπτά στους 160 βαθμούς.

Ρίχνουμε στο σκεύος μας το ελαιόλαδο μέχρι να κάψει. Σωτάρουμε το κοτόπουλο μέχρι να ροδίσει, ύστερα προσθέτουμε το σαλάμι μέχρι να ροδίσει και αυτό. Ρίχνουμε το σκόρδο, το κρεμμύδι και σωτάρουμε για 1 λεπτό. Έπειτα σβήνουμε με λευκό κρασί και προσθέτουμε το ζωμό και τα ψητά τοματίνια. Αφήνουμε να σιγοβράσει και μόλις δέσει ρίχνουμε το βούτυρο, το αλάτι και το πιπέρι και τα βρασμένα ζυμαρικά. Τέλος, προσθέτουμε το φρέσκο δεντρολίβανο μέχρι να δέσει με τα ζυμαρικά και σερβίρουμε.

Δευτέρα 5 Ιουλίου 2010

ΤΟΥΡΛΟΥ ΚΑΙ ΑΝΑΚΑΤΑ!!!

Η μέρα σήμερα έχει ένα άκρως καλοκαιρινό φαγητό που δε χορταίνω και δε βαριέμαι να τρώω ποτέ. Και αυτό είναι το μπριάμ ή αλλιώς τουρλού.


ΥΛΙΚΑ
:

  • 4 κολοκύθια
  • 4 μελιτζάνες
  • 2 πατάτες
  • 1 πιπεριά πράσινη
  • 1 πιπεριά κόκκινη
  • 1 μεγάλο κρεμμύδι (κομμένο σε ροδέλες)
  • 2 ντομάτες ώριμες (τριμμένες)
  • αλάτι
  • πιπέρι
  • μαϊντανός
  • φέτα (όσο θέλετε τριμμένη)
  • λάδι (όσο θέλετε)
  • 2 ποτήρια του κρασιού νερό
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ:
Αρχικά πλένουμε όλα τα λαχανικά, τα στραγγίζουμε από τα νερά και τα κόβουμε σε ένα ταψί (με όποιο τρόπο θέλετε). Στη συνέχεια, τα απλώνουμε στο ταψί, τα αλατοπιπερώνουμε και από πάνω ρίχνουμε το κρεμμύδι και την τριμμένη ντομάτα και προσθέτουμε λίγο αλάτι και πιπέρι ακόμα. Επίσης προσθέτουμε λάδι (ανάλογα με το πόσο λαδερό το θέλετε) και 2 ποτηράκια του κρασιού νερό (και βλέπετε αν θέλει και άλλο προσθέτετε). Ψήνουμε σε προθερμασμένο φούρνο στους 200 βαθμούς για μία ώρα και ένα τέταρτο. Και λίγο πριν να είναι έτοιμο το βγάζετε και ρίχνετε το μαϊντανό και την τριμμένη φέτα και το ξαναβάζετε για λίγο στο φούρνο.

Υ. Γ. : Μπορεί κατά τη διάρκεια του ψησίματος να χρειαστεί να βάλετε λίγο αλουμινόχαρτο από πάνω για να μην καούν τα λαχανικά.


Τετάρτη 23 Ιουνίου 2010

ΜΑΡΜΕΛΑΔΑ ΚΟΡΟΜΗΛΟ!!!

Τα κορόμηλα είναι από τα αγαπημένα μου φρούτα και τώρα που είναι η εποχή τους αποφάσισα να τα κάνω μαρμελάδα για να συνοδεύω το πρωινό μου, αλλά και άλλα γεύματα καθότι βρίσκω πολύ δελεαστική την ιδέα του γιαουρτιού με μαρμελάδα ή παγωτού βανίλια με μία γεμάτη κουταλιά (ή και δυο) μαρμελάδα κορόμηλο.












ΥΛΙΚΑ:
  • 1kg κορόμηλα (ώριμα)
  • 1kg ζάχαρη
  • χυμός από μισό λεμόνι




ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ:

Αρχικά, πλένουμε τα κορόμηλα πολύ καλά και βγάζουμε τα κουκούτσια (τα οποία δεν πετάμε, αλλά τα κρατάμε σε ένα μπολ). Βάζουμε τα κορόμηλα μέσα σε μία κατσαρόλα μαζί με τους χυμούς που έβγαλαν από το καθάρισμα και προσθέτουμε τη ζάχαρη. Ταυτόχρονα, βάζουμε τα κουκούτσια που κρατήσαμε σε ένα τούλι, το δένουμε σφιχτά, τα ρίχνουμε και αυτά στην κατσαρόλα και τοποθετούμε την κατσαρόλα στο μάτι αρχικά σε δυνατή φωτιά μέχρι να πάρει μία βράση και έπειτα χαμηλώνουμε τη φωτιά αρκετά και αφήνουμε τη μαρμελάδα να σιγοβράσει. Κατά τη διάρκεια που βράζει, αφαιρούμε τους αφρούς που δημιουργούνται και ανακατεύουμε σε τακτά διαστήματα με ξύλινη κουτάλα για να μην κολλήσει. Η μαρμελάδα είναι έτοιμη όταν πέφτει σχετικά αργά από την κουτάλα, λαμβάνοντας υπόψη ότι θα πήξει κι άλλο όταν κρυώσει. Όταν η μαρμελάδα κοντεύει να "δέσει" ρίχνετε το χυμό λεμονιού (το λεμόνι εμποδίζει τη μαρμελάδα να ζαχαρώσει), αφήνετε να πάρει μια βράση ακόμα και την κατεβάζετε από τη φωτιά. Αφού κατεβάσετε από τη φωτιά γεμίστε τα βαζάκια σας με τη μαρμελάδα, αφού πρώτα τα αποστειρώσετε.


Υ. Γ. 1: Σε όλη τη διάρκεια της διαδικασίας μη σκεπάζετε την κατσαρόλα γιατί τότε οι υδρατμοί θα σκουρύνουν τη μαρμελάδα.

Υ. Γ. 2: Τη διαδικασία αποστείρωσης των βάζων θα τη βρείτε εδω.

Υ. Γ. 3: Η δοσολογία αυτή βγάζει ένα βάζο σαν αυτό της φωτογραφίας.

Δευτέρα 14 Ιουνίου 2010

ΡΥΖΟΓΑΛΟ!!!

Σήμερα Δευτέρα και με διάθεση καλοκαιρινή, μια και εδώ στην Αθήνα χτυπάμε 37 αυτές τις μέρες, είπα να ανεβάσω ένα γλυκό που το έχω συνδυάσει με καλοκαίρι και που καταναλώνεται καθ όλη τη διάρκεια της μέρας, από το πρωί ως το βράδυ. Και αυτό το γλυκό είναι το ρυζόγαλο, με πλούσια κρέμα και υπέροχο άρωμα βανίλιας. Εμένα προσωπικά είναι από τα αγαπημένα μου και επίσης είναι ένα γλυκό που μου θυμίζει τα καλοκαίρια στο εξοχικό με τη γιαγιά μου να μας το φτιάχνει ανελλιπώς.


ΥΛΙΚΑ:
  • 1 ποτηράκι του ελληνικού καφέ ρύζι σουπέ (ή όσο θέλετε ανάλογα αν θέλετε να έχει πολύ ή λίγο ρύζι)
  • νερό (για το βράσιμο)
  • 2 φακελάκια άνθος αραβοσίτου βανίλια
  • 1320gr γάλα
  • 6 κουταλιές της σούπας ζάχαρη
  • κανέλα (για το πασπάλισμα)
  • 1/2 φακελάκι σκόνη βανίλιας (για έξτρα άρωμα)

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ:

Αρχικά, σε μια κατσαρόλα βάζουμε το ρύζι με το νερό για να βράσει. Αφού βράσει το ρύζι προσθέτουμε τη μισή ποσότητα του γάλατος και τη ζάχαρη και ανακατεύοντας το αφήνουμε να βράσει. Εν τω μεταξύ, στην υπόλοιπη ποσότητα γάλατος που αφήσαμε διαλύουμε το περιεχόμενο των δύο φακέλων αραβοσίτου και αφού βράσει το γάλα στην κατσαρόλα, προσθέτουμε και το διάλυμα αυτό ανακατεύοντας πολύ καλά και αφήνοντας το να πάρει μια βράση. Στη συνέχεια, το κατεβάζουμε από τη φωτιά και το μοιράζουμε στα μπολ. Αφήνουμε λίγο το ρυζόγαλο να κρυώσει στα μπολ και μετά πασπαλίζουμε με κανέλα και τα βάζουμε στο ψυγείο να παγώσουν.


Υ. Γ. 1: Από τις παραπάνω δοσολογίες προκύπτουν 10 μπολάκια ρυζόγαλο, όπως αυτά της φωτογραφίας.

Υ. Γ. 2: Μην αφήνετε ποτέ την κατσαρόλα χωρίς να ανακατεύετε γιατί κολλάει πολύ εύκολα.


Τρίτη 8 Ιουνίου 2010

COSTA COFFEE - ΤΑΞΙΔΙ ΣΤΗ ΧΩΡΑ ΤΟΥ ΚΑΦΕ!!!

Πολλές είναι οι απολαύσεις στη ζωή ενός ανθρώπου. Άλλες ακριβές, άλλες πιο οικονομικές, άλλες πάλι δύσκολα επιτεύξιμες και άλλες απλές, καθημερινές και ουσιαστικές. Μια από αυτές τις καθημερινές, απλές απολαύσεις της ζωής είναι ο καφές. Η θέα μιας ωραίας, ζεστής και αρωματικής κούπας καφέ ή ενός ποτηριού ξεχειλισμένο από ένα παγωμένο και καλοφτιαγμένο καφέ είναι πάντοτε ελκυστική.

Στη βάση της πραγματοποίησης αυτού του απλού και καθημερινού ονείρου των ανθρώπων κινείται και η αλυσίδα καταστημάτων Costa Coffee. Η εταιρία έχει χτίσει μια ασυναγώνιστη φήμη για την τελειότητα του καφέ που προσφέρει. Και αυτό το επιτυγχάνει με πλήρη έλεγχο της διαδικασίας, από το μάζεμα και την επιλογή των κόκκων καφέ, το μοναδικό καβούρδισμα από τους Ιταλούς Μαέστρο, την επιλογή των μηχανών και την τήρηση των διαδικασιών παρασκευής των ροφημάτων, εξασφαλίζοντας με αυτό τον τρόπο την ίδια εξαιρετική ποιότητα καφέ.

Η εταιρία έχει τη βάση της στο Ηνωμένο Βασίλειο με έτος ίδρυσης το 1971 από τους Bruno και Sergio Costa (δύο αδέρφια από την Ιταλία), οι οποίοι ξεκίνησαν με το σκεπτικό να εφοδιάζουν προμηθευτές και εξειδικευμένες ιταλικές καφετέριες με καβουρδισμένο καφέ. Η Costa Coffee με μεράκι και αγάπη για αυτό το προϊόν και με αρκετή ποικιλία σε είδη βάζει πλώρη σε ταξίδια αρωματικά και μακρινά. Εδώ το κάθε ρόφημα παρασκευάζεται από τους άρτια εκπαιδευμένους baristas και προσαρμόζεται για να δημιουργήσει ξεχωριστές γεύσεις και να ταιριάξει σε κάθε ιδιαίτερο γούστο. Τα ροφήματα σερβίρονται σε 3 διαφορετικά μεγέθη Primo, Medio και Massimo και το μοναδικό χαρμάνι Mocha Italia απογειώνει την αίσθηση της όσφρησης και της γεύσης. Το συγκεκριμένο χαρμάνι Mocha Italia είναι το μοναδικό μείγμα κόκκων καφέ που δημιούργησαν οι αδερφοί Costa το 1971 και συνδυάζει τη γλυκύτητα, την πικρότητα και το πλούσιο σώμα γεύσης και αρώματος που είναι απαραίτητα για την δημιουργία ενός τέλειου φλιτζανιού καφέ espresso με την αυθεντική ιταλική γεύση. Στα ροφήματα προσφέρεται και η δυνατότητα επιλογής της ντεκαφεϊνέ εκδοχής, με πλήρες ή αποβουτυρωμένο γάλα, καθώς και η δυνατότητα προσθήκης έξτρα δόσης espresso ή κάποιου αρωματικού σιροπιού, κρέμας, ζαχαρωτού ή σοκολάτας.

Βέβαια, τα Costa Coffee δεν εξαντλούνται μόνο σε ταξίδια στο δρόμο του καφέ. Ο κατάλογος περιλαμβάνει και άλλες καθημερινές απολαύσεις μέσα από πλούσια ροφήματα, αρωματικά τσάγια και δροσιστικούς χυμούς. Αλλά και πάλι το ταξίδι δεν σταματά εδώ, για την ακρίβεια διακλαδώνεται και μέσα από μία καθόλου ευκαταφρόνητη γευστική ποικιλία τόσο σε επίπεδο αλμυρών εδεσμάτων ελαφρών και εύκολων στη γρήγορη κατανάλωση (κατά βάση σαντουιτσάκια με διάφορα είδη ψωμιού και ποικιλία στο περιεχόμενο και σαλάτες), όσο και σε επίπεδο μικρών επιδορπίων και γευστικών γλυκών συνοδευτικών για τα ροφήματα. Στις γλυκές προτάσεις, ο κατάλογος παρουσιάζει ποικιλία. Υπέροχα και αφράτα μάφινς με σοκολάτα και όχι μόνο, τραγανά μπισκοτοειδή με γεύσεις σοκολάτας και καραμέλας, υπέροχα γλυκά όπως μυρωδάτο και υπόξινο lemon pie, αυθεντικό ιταλικό tiramisu είναι μερικές προτάσεις από τον πλούσιο κατάλογο. Η κοινή συνισταμένη όλων είναι η ποιοτική υπεροχή και η γευστική πανδαισία. Εν ολίγοις, τα Costa Coffee υπόσχονται πολλά και ύστερα από μία δοκιμή επιβεβαιώνουν τις προσδοκίες στο έπακρο.

Πέρα όμως από τα εξαιρετικής ποιότητας προϊόντα τα Costa Coffee παρέχουν και άρτιες υπηρεσίες στους πελάτες τους με πλήρως καταρτισμένο και εξειδικευμένο προσωπικό που μετατρέπει την παρασκευή καφέ σε καθημερινή δημιουργία και την εξυπηρέτηση πελατών σε γλυκιά ευχαρίστηση.

Το μότο της συγκεκριμένης επιχείρησης θα μπορούσε να είναι πολύ άνετα το εξής: "Κάνε το σωστά και θα δημιουργήσεις την πλούσια και απαλή γεύση του καφέ, χωρίς να χάσεις τα φυσικά έλαια που εμπεριέχονται στον κόκκο του. Τα έλαια είναι αυτά τα οποία πρέπει να ευχαριστούμε για το παραδεισένιο άρωμα ενός σωστού καφέ."

Επιπρόσθετα, τα Costa Coffee νιώθοντας έντονα το αίσθημα της συνεισφοράς έχουν δημιουργήσει ένα Ίδρυμα, το Costa Coffee Foundation, το οποίο ιδρύθηκε το 2006, για να προσφέρει στις κοινότητες καλλιέργειας καφέ. Η εταιρία αναγνωρίζει ότι χωρίς τους καλλιεργητές δεν θα είχε αντικείμενο εργασίας. Αυτοί αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι της επιτυχίας των Costa Coffee, γι' αυτό και η εταιρία επιδιώκει να τους εξασφαλίσει μακράς διάρκειας στήριξη σε όποιους τομείς μπορεί. Το Ίδρυμα εκτελεί προγράμματα για την κοινωνική και οικονομική ευημερία των παραπάνω κοινοτήτων, παρέχοντας στα παιδιά πρόσβαση στην εκπαίδευση. Μέσα στο 2009/2010, το Ίδρυμα βελτίωσε και συντήρησε σχολεία σε 5 τέτοιες κοινότητες στην Κολομβία, στην Κόστα Ρίκα, στην Αιθιοπία και στην Ουγκάντα. Αυτό πραγματικά παράγει έμπρακτο αποτέλεσμα στις περιοχές αυτές, στις οποίες πολλά παιδιά δεν έχουν πρόσβαση στην εκπαίδευση, στο καθαρό νερό, στην υγιεινή διαβίωση, στη μεταφορά ή στην εξασφάλιση σχολικών γευμάτων.

Τέλος, θα ήταν παράλειψη να μην αναφερθούμε και στην άλλη έκφανση του κοινωνικού προσώπου των Costa Coffee, δηλαδή τη συμμετοχή του στον Οργανισμό Rainforest Alliance. Συγκεκριμένα, στα Costa Coffee έχουν δεσμευτεί να φροντίζουν τόσο τους καλλιεργητές του καφέ όσο και το περιβάλλον. Για το λόγο αυτό, τουλάχιστον το 30% του καφέ που χρησιμοποιούν για την δημιουργία του μοναδικού χαρμανιού Mocha Italia προέρχεται από βιολογικό καφέ με προέλευση ειδικές φάρμες πιστοποιημένες από τον Οργανισμό Rainforest Alliance Certified TM. Για την επίτευξη της ασφάλειας αυτής της πιστοποίησης, οι φάρμες πρέπει να εξασφαλίζουν ότι οι άνθρωποι που ασχολούνται με την καλλιέργεια του καφέ και της γης θα υποστηρίζονται με ιδιαίτερη φροντίδα.

Έτσι επιλέγοντας τα Costa Coffee, αφενός μεν απολαμβάνετε την εξαιρετική ποιότητα και γεύση των Costa Coffee και αφετέρου, προσφέρετε ένα μικρό μερίδιο στους καλλιεργητές καφέ και στις κοινότητές τους.


Υ. Γ. 1: Σχετικά με τα Costa Coffee (τα καταστήματα, την ιστορία τους, τις κοινωνικές του δραστηριότητες κ.α.) μπορείτε να ενημερωθείτε από τους ακόλουθους ιστότοπους.: www.costacoffee.gr, www.costa.co.uk, www.costa.co.uk/foundation, www.rainforestalliance.org.

Υ. Γ. 2: Η αλυσίδα στην Ελλάδα και πιο συγκεκριμένα στην Αθήνα (τα καταστήματα όλα μέχρι στιγμής βρίσκονται στην Αθήνα) κερδίζει συνεχώς και προοδευτικά έδαφος και πιστούς φίλους του καλού και ποιοτικού καφέ.

Υ. Γ. 3: Και όπως πολύ σωστά παρατήρησε κάποιος σοφός και ταιριάζει γάντι: " Η απόλαυση! Τι άλλο θα μπορούσε να φέρνει τον άνθρωπο οπουδήποτε?"

Κυριακή 6 Ιουνίου 2010

ΕΝΔΥΜΑ ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ ΚΑΙ ΣΩΜΑΤΟΣ!!!

Σαν σήμερα πριν από πολλά χρόνια (για την ακρίβεια 135) γεννήθηκε μία μεγάλη συγγραφική προσωπικότητα που σημάδεψε με το έργο της και άφησε το αποτύπωμα της σε όσους έπονται. Και ο λόγος γίνεται για το Γερμανό συγγραφέα Τόμας Μαν. Ένας νομπελίστας συγγραφέας που πέρασε, ακούμπησε και κληροδότησε ένα έργο με μηνύματα πολιτικά, κοινωνικά, πολιτισμικά και ένας συγγραφέας που για τα γερμανικά δεδομένα και σε αντιστοιχία με την εποχή του κατέχει θέση σχεδόν ανάλογη με του Γκαίτε.

Στην εργογραφία του ανήκει πλήθος βιβλίων και μεταξύ αυτών το μνημειώδες έργο "Το Μαγικό Βουνό", η μυθική μετάθεση των πολιτικών, κοινωνικών και θρησκευτικών συζητήσεων της εποχής του Α Παγκοσμίου Πολέμου και ίσως κατά πολλούς την πιο ολοκληρωμένη εισαγωγή στον πολιτισμό μας, διότι στο μυθιστόρημα αυτό προαναγγέλλονται και εξετάζονται όλα τα θέματα που εξακολουθούν να τροφοδοτούν και σήμερα τους προβληματισμούς μας.

"Ο άνθρωπος δε ζει μόνο την προσωπική του ζωή σαν άτομο, μα, συνειδητά ή ασύνειδα, συμμετέχει και στη ζωή της εποχής του και των συγχρόνων του, κι αν ήτανε να θεωρήσει τις γενικές και απρόσωπες βάσεις της ύπαρξής του σαν άμεσα κι αυτονόητα δεδομένα και να ’ναι τόσο μακριά από την ιδέα ν’ ασκήσει πάνω τους την κριτική του... τότε είναι, σίγουρα, πολύ δυνατό, ότι θα νιώθει την ηθική του διάθεση ακαθόριστα επηρεασμένη από τις ελλείψεις τους." (απόσπασμα από "Το Μαγικό Βουνό).


Υ. Γ. 1: Είναι ο ίδιος που κάποτε πολύ εύστοχα διαπίστωσε ότι «Όταν λέμε Αλήθεια ταυτόχρονα λέμε και Λευτεριά και Δικαιοσύνη. Όταν πάλι μιλάμε για Λευτεριά και Δικαιοσύνη, εννοούμε την Αλήθεια.»

Υ. Γ. 2: Η σημερινή μέρα είναι και μια μέρα επετείου για το πιο γνωστό και πολυφορεμένο ρούχο, το τζιν παντελόνι. Σαν σήμερα λοιπόν, το 1850 ο Levi Strauss παρουσίασε το πρώτο τζιν παντελόνι. Οποία συγκίνηση για ένα ρούχο που έχει απευθυνθεί τόσο μαζικά σε όλους τους ανθρώπους και όπου για μερικούς αποτελεί στάση ζωής και για μερικούς άλλους δεύτερο δέρμα. Προσωπικά δε θα ξεχάσω ποτέ το πρώτο μου τζιν στο γυμνάσιο που ήταν Diesel και που όταν το έβαζα για πλύσιμο έπεφτα σε μαύρη θλίψη!!!

Υ. Γ. 3: Ίσως δεν είναι και πολύ ενδιαφέρον το θέμα, αλλά δεν μπορούσα να μην αναφέρω τον συγγραφέα που μόλις διάβασα το βιβλίο του "Το Μαγικό Βουνό" (ούτε και θυμάμαι πόσα χρόνια πριν), γύρισα στο τέλος για να βεβαιωθώ ότι δεν ζει και ότι τα γραφόμενά του δεν αντικατοπτρίζουν το σήμερα. Τόσο επίκαιρος!!!